CAGE Gallery is an art gallery with only a pair of display cases facing the street. They are about 1.7 meters on each side and only 24 centimeters deep.
We decided to develop the work to be exhibited at this space from the following two points of view: First, to deal with the space inside the show window itself, even if it is extremely shallow. Second, the fact that the spaces are paired.
The motif, a gently curved surface, was formed by adjusting and fitting two 3' x 6' standard-size boards to a size that curved by the depth of the display case. The space between the display case itself and the inserted curved surface was then photographed and printed on the curved surface that fits into the other display case. In this way, the ambivalence of the three-dimensional and the two-dimensional objects created a relationship of cross-referencing, with the space of each being mapped onto the other.
Since the condition of the two spaces being each other's subjects and each other's printing media could not be established chronologically, the photo shoot was taken at a different place with a full-size model. With such elaborate deception and ambivalence involving three-dimensional/flat, parergon/ergon, entity/imagination, etc., it shows an infinite state of cross-referencing.
We decided to develop the work to be exhibited at this space from the following two points of view: First, to deal with the space inside the show window itself, even if it is extremely shallow. Second, the fact that the spaces are paired.
The motif, a gently curved surface, was formed by adjusting and fitting two 3' x 6' standard-size boards to a size that curved by the depth of the display case. The space between the display case itself and the inserted curved surface was then photographed and printed on the curved surface that fits into the other display case. In this way, the ambivalence of the three-dimensional and the two-dimensional objects created a relationship of cross-referencing, with the space of each being mapped onto the other.
Since the condition of the two spaces being each other's subjects and each other's printing media could not be established chronologically, the photo shoot was taken at a different place with a full-size model. With such elaborate deception and ambivalence involving three-dimensional/flat, parergon/ergon, entity/imagination, etc., it shows an infinite state of cross-referencing.
CAGE Galleryは、街路に面した一対の展示ケースだけのアートギャラリーである。サイズは一辺1.7メートル程度、奥行きはわずか24センチである。
この特異な場所で作品展示をする機会を得た私たちは、下記の2点から構想することにした。ひとつは、たとえ極度に浅くても展示ケース内の空間そのもの扱うこと。そして、その空間が対になっていること。
モチーフとなった緩やかな曲面は、2枚の3尺×6尺の規格サイズの板を展示ケースの奥行き分だけ湾曲するサイズに調整してはめ込むことで生まれたものである。その曲面と展示ケースの隙間の空間を撮影し、もう片方の展示ケースに収まった曲面に印刷した。そうすることで立体と平面の両方の性質を持つオブジェクトがそれぞれの空間を写し合う、相互の参照関係をつくった。
互いの空間が互いの被写体であり、かつ互いの印刷媒体であるという、時系列的にあり得ない状態を作り出すために、実際には原寸模型を製作して撮影している。そうした手の込んだ欺瞞と、立体/平面、パレルゴン/エルゴン、実体/虚像などの両義性を含みながら循環参照の状態を示している。
この特異な場所で作品展示をする機会を得た私たちは、下記の2点から構想することにした。ひとつは、たとえ極度に浅くても展示ケース内の空間そのもの扱うこと。そして、その空間が対になっていること。
モチーフとなった緩やかな曲面は、2枚の3尺×6尺の規格サイズの板を展示ケースの奥行き分だけ湾曲するサイズに調整してはめ込むことで生まれたものである。その曲面と展示ケースの隙間の空間を撮影し、もう片方の展示ケースに収まった曲面に印刷した。そうすることで立体と平面の両方の性質を持つオブジェクトがそれぞれの空間を写し合う、相互の参照関係をつくった。
互いの空間が互いの被写体であり、かつ互いの印刷媒体であるという、時系列的にあり得ない状態を作り出すために、実際には原寸模型を製作して撮影している。そうした手の込んだ欺瞞と、立体/平面、パレルゴン/エルゴン、実体/虚像などの両義性を含みながら循環参照の状態を示している。